تمدن آشور باستان

درحالیکه تمدن بابل در جنوب بین النهرین شکل می گرفت، قوم وحشی و جنگجوی آشور به شمال بین النهرین حمله و آنجا را تصرف کردند. آشوریان با غارت ثروت همسایگان و بیگاری گرفتن اسیران، برای خود کاخ های بزرگی در شهرهای آشور، نمرود و نینوا ساختند.
سالهای سال تمدن های عیلام، بابل و آشور با یکدیگر می جنگیدند. در یکی از این جنگها، عیلامی ها توانستند آشوریان و بابلیان را شکست دهند و بخشی از سرزمین آنها را تحت سیطره امپراطوری خود در بیاورند. پس از گذشت چند قرن، سرانجام آشوریان و بابلیان توانستند مناطق از دست داده را دوباره باز پس گیرند.
از معروفترین پادشاهان بابل، حمورابی نام داشت. در زمان حکومت این پادشاه (حدود ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد) بابل به شهری بزرگ و مترقی تبدیل شد و جمعیت زیادی برای سکونت به بابل آمدند، بطوریکه پس از مدتی این شهر پرجمعیت به سختی اداره می شد. به همین دلیل و برای برقراری نظم، به دستور پادشاه (حمورابی) قوانینی را روی سنگ بزرگی نوشتند و آن را در میدان شهر قرار دادند تا همه مردم آن را ببینند و دستوراتش را رعایت کنند.
حدود ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد، در یکی از جنگها که عیلامیان توانستند بابلی ها را شکست دهند، لوح حمورابی را بهمراه غنائم دیگر به شوش آوردند.
متاسفانه چند سال پیش فرانسویان، این لوح سنگی بسیار گرانبها را از ایران سرقت و به موزه لوور پاریس منتقل کردند.
9.gif
لوح حمورابی- پادشاه در مقابل خدای بابل ایستاده تا قوانین را از او بگیرد
پس از حمورابی، حاکم ستمگری بنام نمرود در بابل به سلطنت رسید. در زمان پادشاهی او، حضرت ابراهیم (ع) به پیامبری برگزیده شد.
با مرگ حمورابی، آشوریان که از زیر سلطه بابلی ها بیرون آمده بودند، کم کم خود را باز یافته و توانستند کشور مقتدری بوجود آورند. مردان جنگجوی آشور هر از چند گاهی به کشور های همسایه، حمله و اموالشان را غارت می کردند. یکی از پادشاهان بزرگ آنها بنام آشورنصیرپال دوم (حدود ۸۵۰ قبل از میلاد) با استفاده از روش های خشونت آمیز و بی رحمانه چنان حکومتی در آشور برقرار کرد که نامش تا سالیان دراز در تمام عالم وحشت می آفرید.
او در یکی از کتیبه هایش آورده: «شهر را تسخیر کردم، ۶۰۰ تن از جنگجویان را از دم تیغ گذراندم، ۳۰۰۰ اسیر را زنده زنده در آتش سوزاندم، همه را کشتم، پوست حاکم شهر را کندم و سپس آنرا بر فراز دیوار شهر پهن کردم…»
از دیگر پادشاهان آشور می توان از سارگون دوم (حدود ۷۰۰ قبل از میلاد) و آشوربانی پال دوم (حدود ۶۵۰ قبل از میلاد) نام برد. سارگون دوم در خورساباد و آشوربانی پال در نینوا کاخهای مجلل و باشکوهی ساختند و در ورودی این کاخ ها، مجسمه های غول پیکری از موجودات افسانه ای بنام لاماسو (lamassu) قرار دادند. آشوریان از این مجسمه های باشکوه که به شکل گاو های بالدار با سر انسان بودند برای حفاظت کاخ ها و ایجاد رعب و وحشت میان دشمنان خود استفاده می کردند.
طرح جالبی که در این مجسمه ها بکار رفته، این است که لاماسو ها پنج پا دارند. اگر از پهلو به آنها نگاه کنید، چهار پا دارند و اگر از روبرو نگاه کنید دو پا خواهید دید. در هر دو حالت طرحی کامل و بدون نقص مشاهده می شود.
آشوریان داخل قصرهایشان نقش های برجسته زیادی حکاکی می کردند. بیشتر این نقش ها خوی وحشی، و جنگجویی و علاقه آنها را به شکار نشان می دهد.
ایرانیان بعدها شبیه این مجسمه ها و نقش های برجسته را در کاخ های تخت جمشید (پرسپولیس) ساختند.
10.gif
لاماسو – مجسمه غول پیکر به شکل گاو بالدار با سر انسان
11.gif
آشور بانی پال در حال شکار شیر – نقش برجسته، ۶۰۰ سال قبل از میلاد
محل نگهداری فعلی: موزه انگلیس
از آنجا که خوی جنگجویی آشوریان در آشوربانیپال نیز وجود داشت، او هم شروع به توسعه قلمرو خود و حمله به همسایگان کرد. او به عیلام یورش برد و با ویران ساختن شهر شوش و قتل عام هزاران نفر از مردم بیگناه، تمدن باستانی عیلامی را از صحنه روزگار محو کرد (۶۴۰ پیش از میلاد).
در کتیبه ای که از آشوربانی پال به مناسبت نابودی شوش بجا مانده، چنین آمده: «من، شوش، شهر بزرگ و مقدس را به دستور خدایان آشور گشودم. من وارد کاخ هایش شدم و هر آنچه از سیم و زر و مال فراوان بود، همه را به غنیمت برداشتم… من همه آجرهای زیگورات شوش را که با سنگ لاجورد تزیین شده بود، شکستم… من معابد عیلام را با خاک یکسان کردم… من شوش را تبدیل به ویرانه ای کردم و بر زمینش نمک پاشیدم… من دختران و زنان و همه مردان را به اسارت گرفتم… از این پس دیگر کسی در عیلام صدای شادی مردم و صدای سُم اسبان را نخواهد شنید».
این ویرانگری و کشتار بی رحمانه آشوربانی پال در ذهن ایرانیان باقی ماند تا اینکه در کمتر از نیم قرن بعد، مادها به رهبری هُوَخْشَتْرَه توانستند انتقام سختی از آشوریان بگیرند.
عضویت
اطلاع از
guest

59 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فرانکی

سلام بر همه شما عزیزان
من یک آشوری هستم میخواستم نظرمو براتون بنویسم
وقتی تاریخ میخونیم همش جنگ همه جنگیدن قویتر ضعیفترو کشته آن موقع ایچاب میکرد اگر حمله نمیکردی بت حمله میکردن و ما امروزه حس می کنیم دلخراش بوده پس بیایید ما نجنگیم قلب یکدیگرو نشکنیم افتخار به دوستی محبت نیکی داشته باشیم بیایید صدایمان را به همه جهانیان برسانیم همدیگرو دوست بداریم از هر قومی هر دینی شما هر کدام گلی از این باغ زندگی هستید باغ زیبایش به گاهای متفاوت است
هرگز دل همدیگرو نشکونید

سعید

کاملا درسته واقعا باعثه افتخاره که ایرانیا روزی به این همزیستی توام با مهربانی و درک برسن ممنون از کامنت خوبتون

لی لی دیان

سلام ودردوبرشماانسان روشن اندیش ونیکوسیرت مهم نیست یهودی اشوری یامسیحی باشیم مهم خوب بودن انسان حقیقی بودنه که شمادوست نازنینم اینگونه هستیددرودبرقلب زیبای شماپاینده وماناباشی

Robert.Rostami

با درود من اشوری ایرانم شما راچع بوحشیگری آشور بسیار نوشتید ولی‌ نکوفتید آشوربانیپال بزرکترین کتابخانه دنیا را داشت بنظرمن این کس نمیتواند وحشی باشد
(مگر اینکه

مارلین

معلوم نیست این نویسنده تمدن آشور را چگونه میخواست تشریح کند. تمدن آشور یکی از باستانی و پر عظمت ترین تمدن جهانی بود، لزا امروزه نیز در بسیاری از کشورهای اروپا این قوم بزرگ و مملو از علم ستاره شناسی و بناهایی که از نو ارکتکچور اوکولوجی بکار برده هنوز هم دانشمندان علوم در صدد پی گیری و اکتشاف هستند که آشوریان چه صنعت و بیشه پیشرفته ای در دوران خود داشته. نویسنده در بکار بردن و جسارت به این تمدن بزرگ نمی بایستی آنها را وحشی و غارتگر خطا نام میبرد . بلکه میبایستی کاملا” از نوع اطلاتی که… مطالعه بیشتر »

ناشناس

تو خیلی بیجا میکنی در مورد ما نشخوار میکنی ، شما از افغانستان و جنوب تاجیکستان ، اومدید سرزمین خوش آب و هوای ما شکل انسان گرفتید . خشخاش تنها هنر شما بود ، عقرب الان هم بین شما مصرف داره ، اقوام کشمیر راه تون ندادن ما به آیین بودیم که راه تون دادیم همین الانم دارید می آیید، هزاران سال کتب و زبان عربی رو متحمل شدید بعد که فردوسی شاهنامه رو نوشت شروع به دزدیدن آثار تاریخی ما کردید ، منم کردمش رستم داستان ، از همون اول با دروغ و یاوه گویی تلاش کردید برای خودتون… مطالعه بیشتر »

کوروش

می گی کوروش و داریوش افسانه اند نادان. هرچه می گی خودتان هستین. این همه شواهد را نمی بینی. تو بی جا می کنی نظرهای بی خود می دهی و یاوه گویی می کنی در برابر ایران و ایرانی

رضا

پادشاهان اشور باعث نابودی تمدن بزرگ ایلام شدن تا اوانجایی که تاریخ عرض میکنه پادشاهان اشور به ایران ضربه زدن خیلی سنگدل بودنند

ناشناس سیستانی

دوستان عزیز آشوری لطفا کمی تاریخ بخوانید. شما مذهبتان آشوری است چه کسی گفته که شما از قوم آشور هستید .این قوم در حدود ۲۶۰۰ سال پیش پس از سقوط نینوا توسط مادها در میان دیگر قوم ها و تمدن ها حل شده و آنان ملحق شده.جالب است که شما خودتان را بازماندگان این قوم می دانید در حالی که فرقه ی آشوری بر اساس بنیانگذار این فرقه نامگذاری شده است

قومیت اشور

دوست گرامی شما تاریخ بخونی بهتره اشور مذهب نیست اشور خدای قوم اشور بوده مذهب ربطی به قومیت نداره در دوران باستان مذهب معنی نداشت در اون دوران خدایان بودن هر قومی که میبینیم به نام خدای خود نام گزاری شده توضیحش براتون سخته.دوباره اشاره میکنم تاریخ بخونید دوست گرامی تا این ساعتی که کامنت میزارم تمام مراسم قوم اشور در بین اشوریان چه مسیحی چه دیگر ادیان به احترام بر گزار میشوند.تمدن حل شده گفتین مگه قوم اریا حل شده مگه داریوش حل شده که دیگر قومها حل بشن دوست گرامی اشوریها بعد از حمله ۵ قوم باز تونستن… مطالعه بیشتر »

یوبرت یعقوبزاده

با سلام خدمت دوستان عزیز : دوستان من هم یک آشوری ساکن ایرانم به اشوری بودنم افتخار میکنم همچنان که هر کسی به قومیت و هویت خود مبالد . دوستان نفرت یعنی کج اندیشی یعنی غلبه کردن احساسات بر منطق ادمی . قرنهاست که امپراطوری عظیم و قدرتمند و شاید بی همتای ما اشوریان سقوط کرده است و در ان موقع انسانها همانند حیوانات بیشتر بر اساس غریضه زندگی می کردند یعنی قانون جنگل هر کس قویتر باشد حاکم مطلق است .بله اشور تاخت ، کشت، غارت کرد ولی همزمان با ان تمدن به وجود اورد علم ستاره شناسی خط… مطالعه بیشتر »

کارشناس ژنتیک

دوست گرامی هویت ساختگی هست.کسی که خود را الان آشوری می دانند دارای هاپلوگروپ ایرانی می باشند و ثابت شده آشوری های کنونی تمام از بازماندگان مسیحیان اشکانی می باشند که به کلیسای سوریانی در زمان ساسانیان پیوستند و به مرور زمان سریانی به آشوری تبدیل شد.آشوری ها ژنتیک سامی باید داشته باشند نه ژنتیک ایرانی .پس میتوانید آزمایش ژنتیک بدهید و به ایرانی بودن خودتان مطمئن شوید

سعید

الانم که این داعشی های حیوان صفت و ادم کش که واقعا ادم نمیتونه کلمه ای برای این موجودات پیدا کنه دارن تمدن آشور رو کلا از بین میبرن
:(((((((

حامد

با سلام. به نظر من نگاه اینطوری به تاریخ، با زمینه قتل و غارت و خونریزی و انتقام خیلی درست نیس و باعث یه سری تفکرات بد میشه که نتیجه اش همین چیزیه که ما داریم میبینیم… یکی هخامنشیا رو می کوبه یکی ساسانیان..یکی اشکانیان و همین جوری به بعد… شکی نیس که آشوری ها اقوام جنگجویی بودند که اونم به خاطر شرایط کوهستانی محل زندگیشون بود و خیلی دلایل دیگه مثل طرز تفکر غالب مردم تو اون دوره. اما نمیشه به همین راحتی از سبک و سیاق هنری اونا به همین راحتی گذشت… درسته ایلامیها خیلی متمدن بودند ولی… مطالعه بیشتر »

حامد

دوستان یکی از بزرگترین دروغهای تاریخ تمدن آشور می باشد، با نگاهی به کتیبه ها ، جامه ها و توپولوژی و هزار و یک مورد و دلیل دیگر در می یابیم که ربط دادن کتابخانه و کاخ و… به این قوم هدیه پسرعموهای ایشان یعنی عبری ها و هم کیشان ایشان یعنی مسیحیان بوده است، قومی کوچرو و جنگ طلب میتواند فرهنگ نوشتار و علم سازندگی داشته باشد؟؟؟؟؟!!!

هموطن

الله یاۆردی￸ به دوازده قبیله از قوم سامی ” آشوری “میگویند . در عهد باستان شغل ۹۰٪ از انسان تباران رمه گردانی بوده است، انسان نئانتردال جهت رفع گرسنگی به شکار و سپس انسان خردمند در حدود ۵۰۰هزار سال پیش به نگهداری حیوانات ضعیف میپرداخت . انسان تباران برای دستیابی به چراگاه های بهتر به دور دستها میرفتن. این سرزمین که اکنون در آن ساکن هستیم در مقطعی از زمان بسیار خوش آب و هوا بوده است (فلات ایران) زمانی که پاشا های آشوری به این سرزمین آمدند تنها اقوام شوش یکجانشین بوده اند (تمدن عیلام) طبق معمول قوم غالب… مطالعه بیشتر »

shamshi adat

منشور حقوق بشر کوروش بیش از یک تبلیغ نیست جوزف ویزهوفر (Josef Wiesehofer) شرق شناس پرسابقه از شهر کیل می گوید که این لوح منشور حقوق بشر کوروش بیش از یک تبلیغ نیست. او می گوید: این سخنی پوچ است. هانس پتر شاودیگ (Hanspeter Schaudig)، آشورشناس از هایدلبرگ نیز در این فرمانروای باستانی، مبارز پیشاهنگ برابری و احترام نمی بیند. زیردستان او باید پاهای او را می بوسیدند. میلیون ها انسان را در بند مالیاتی خود اسیر ساخت. به دستور او بینی و گوش نافرمایان را می بریدند. محکومان به مرگ را تا سر در خاک می کردند و خورشید… مطالعه بیشتر »

سعید

نکنه کتیبه آشور بانیپال رو هم انکار میکنی !!!!!
کوروش اون کتبیه رو ننوشته کاهنان تنظیم کردن
داریوش وایرانیان پرویز رجبی منبع برو بخون .
ایرانیاهام بت پرست نبودن جالبه بت بزرگ بابل مردوک رو هم خشایار شا ذوب میکنه
وکوروش هم در جشن سال نو شرکت نمیکنه تا دست مردوکو بگیره و اون مناسک مسخره اول سالو انجام بده یه مشت کاهن موزی اونجا داشته
……..

حامد

هنوز نمی دانیم که مرزبندی های دوران معاصر هیچ ربطی به تاریخ کهن و تمدنهای اعصار قبل از ما ندارد…. به عنوان مثال تمدن سومر که الان در مرزهای عراق کنونی جای دارد کاملا غیر سامی و تماما ایرانی بوده است!!!!!!!!!!

امیر نثاریان شبستر

سلام. آشوری ایرانی هیچ ربطی به تمدن آشور در سرزمین بین النهرین ندارد ..آشوری ایرانی نام یک مذهب و عقیده خاصی از ادیان باستانی ایران هستند .در مقابل آن آسوری هم داریم که از نژاد ارامنه می باشند ..و به زبان آسوری می نویسند..وحرف می‌زنند. بله طبق اسناد تاریخی آشوریان خونریزی ین اقوام تاریخ بودند سارگون دوم آشوری تمامی شهر آذربایجان یعنی تمدن‌ اورارتو را در شهر های امروزی سلماس .خوی مرند ..مراغه .شبستر .وان ….با خاک یکسان کردند.و تمدن‌ باستانی الخو را ویران کرده و آتشکده هفت وان سلماس را با خاک یکسان کرده و چندین هزار تن برنج… مطالعه بیشتر »

کارشناس ژنتیک

کاملا درست فرمودید

رزیتا

در کل مطالب بسیار زیباست اما ای کاش به مرجع مطالب به طور کامل نیز اشاره میکردید متشگرم

shamshi adat

نه عزیزم آقای ناشناس سیستانی , تاریخ دروغینی را که تو از آن دم می زنی , را بعد از سقوط آشور و بابل , یهودی ها با همدستی شما و یونانی ها نوشته اند . بله متاسفانه قوم متفرق بیابانگرد و عشایر و راه زن شما با کمک یهودی ها و در راس آن دانیال جادوگر و خائن و نمک نشناس خبیث با حیله و نیرنگ و خیانت بازی به پادشاهی و قدرت رسید و بر هزاران سال امپراطوری ما و حیات سیاسی ما پایان داد , ولی به کوری چشمان همگی شما , ما کم شدیم ولی از… مطالعه بیشتر »

سعید

آقای پرفسور اگه تو خیلی اهل تحقیق مام هستیم صفحات یوتیوب جدیدا تاریخ موثق شده !!!!!! در خونخوار بودن حاکمان آشور که اصلا شکی نیست . و توام یه آد مه ناسیونالیست خالی هستی که اگه جای اون آشور بانیپال بودی احتمان به اعمالی بدتر دست میزدی !!! در ضمن شما تاریخ بهتری داری رو کن مام ببنیم البته نه از صفحات یوتیوب در ضمن کوروش و داریوش و هخامنشیان گردآورنده تاریخ قدیم و تمدن های به قوله خودت بین النهرین خاور دور و آسیای صغیر هستن و همیین که کوروش ۳ پادشاه ماد . بابل . لیذیه رو نمیکشه… مطالعه بیشتر »

شاهین

ولش کن هموطن اینا از نسل اون آشوربانیپال سنگدل و حیوون صفتن فکرشا بکن این همه قرن زبان پارسی را یادشون دادیم ولی فرهنگ و اصالت پارسی را هرگز نتونستیم توی خوی ویرانگرشون جا بدیم واسه همین اینطورین ولی تاریخ خوب حسابشونا رسید تو ناراحت نباش اینا هم الان هیچی نشدن دارن زرت و پرت میکنن

هموطن

یه جوری میگی ولش کن ،میخواد چه …….‌، به جز دروغ ، حرفی برای گفتن ندارید ، همین دوران ۸ سال جنگ اگر خوزستان و ایلام و کرمانشاه ، ریشه ی دین و آیین خدا نداشتن ، الان شمارو ابو شاهین و سعیدبن خلیفه صدا میزدن ، “تنگه ی مرصاد ” در کرمانشاه توسط مردم عادی بسته شد ، بیایید بپرسید، همین مردمی که الان هم برای شرافت میهن مرزها رو پهلوبانی میکنن ، تاریخ ثابت کرد که اصالت توی خونه نه رقص زبان ، خرمشهر رو خدا آزاد کرد به وسیله ی همین مردم که بازماندگان عیلام کهن هستن… مطالعه بیشتر »

Iran

ببین عقب مونده،تمام تمدن دنیا مدیون ایران و ایرانی هاست،اولین اقوام شهر نشین دنیا ایرانی ها بودند،اولین تمدن پیشرفته دنیا رو ایرانی ها پایه ریزی کردند و خیلی خیلی اختراعاتو کشفیاتو چیزهای دیگه،اونموقع توی عقب مونده که اقوامت توی تاریخ دنیا مثل نمک تو اب حل شدن اومدی از ایران و ایرانی میگی مشنگ،اثلا اقوامت توی تاریخ از بین رفتند و تو هم فکر میکنی از نصل اونهایی،بورو تحقیق کن ببین شاید از نژاد ببربری،افغانی،عربی،یا نمیدونم یه مشنگی باشی دیگه،وگرنه اونایی که تو میگی اقوام توی تاریخ کاملا نصلشون منقرض شده مشنگ

ناشناس

کدام دنیا ؟ فرش دوازده متری توی خانه تان رو میگی ؟ کدام اختراع ؟ کدام کشفیات ؟ دود و دم ؟
شما کودن ها فقط صدا ازتون میاد ، هیچی توی کلاهتون نیست ، کمتر بگو مشنگ، متوجه شدیم خماری ، برو یه بس بزن بعد بیا چکه بکن ، مگر نیاکانتان از افغانستان نباشن که اهل دود نباشی ،
برو بزار چهار تا به نافت نبندم .

کوروش

مادها با بابلی ها از خجالت قوم وحشی آشور درآمدند، تاریخ بخوان

آخرین ویراییش 1 سال قبل توسط کوروش
shamshi adat

عیلام و عیلامی ها هیچکونه ربطی به ایران و آریایی ها ندارند . هزاران سال قبل از یورش و اشغالگری قوم بربر تاتارهای سفید ( اسقوپتی های بربر ) , از صحرای مصر تا دشت کویر ( اردکان امروزی ) و از قفقاز تا شمال عربستان جز منطقه سرزمینی بین النهرین محسوب می شد و جزو خاک کشور آشور بود . عیلام به زبان سریانی آشوری یعنی کوهستان می باشد .

kikv

دعوا نکنین

صبا

سلام دوستان من عکس هایی از کاخ اشور/کاخ هیترا/قلعه دختر/کاخ سروستان/معبد اناهیتا/اتشکده نیاسر/اتشکده فیروزاباد میخوام.اگه امکان داره کمکم کنید.sabaelikaee@yahoo.com

akram

سلام در صورت امکان جند خطی در مورد جاده لاجورد بابل برای بنده میل بزنید با تشکر

shamshi adat

بر خلاف گفته های مسخره و خنده دار یهودی ها که شب هنگام دست خدا !!! می آید و بر روی دیوار قصر می نویسد که : در ترازوی من وزن شدی و سبک آمدی پس حکومتت را به مادای و پارس می دهم ، و یا گفته های هوشمندانه کوروش که خواسته خود را اندیشمند ، باهوش و ماموری از طرف خدا بداند !!! که با کیاست خود شب هنگام ، مسیر رود را عوض کرده و از زیر بستر رودخانه بدون خونریزی بابل را فتح و به امپراطوری سامی نژادها پایان می دهد ، چنین نبوده امکان ندارد… مطالعه بیشتر »

shamshi adat

ایلام و ایلامی ها هیچ ربطی به آریایی ها و ایرانی ها ندارند و جزو تمدن بین النهرین بوده اند چون هزاران سال قبل از ورود آریایی ها حداقل حداقل تا نصف فلات ایران جزو قلمرو اولیه و اصلی بین النهرین محسوب می شد .

shamshi adat

مستند ۴-ابطال شناسنامه, جعل کتیبه بیستون ! جعل و دروغ در تاریخ ایران

https://www.youtube.com/watch?v=bG2ftuXGWAQ

shamshi adat

تاریخ واقعی ایران ‬ دروغ آریایی وسیلندر کوروش

https://www.youtube.com/watch?v=8lsgPwmwTXE

کوروش

کوروش دروغ نیست، تو دروغ هستی …

حامد

نگاه به مرزهای کنونی نکنید، با کمی توجه به جامه های بر تن و کلاههای بر سر و اساطیر و اسامی در می یابید که قومی ایرانی مانند مادها و یا کاسی ها و یا ایلامی ها صاحبان اصلی این آثار بجای هستند، فقط کافی است به جای کتب تحریف شده ۱۰۰سال اخیر عبرانیان به کتب کهن و گل نوشته های بجای مانده از ایران و هند و چین رجوع شود… حیف که پارسی باستان و سانسکریت کهن برای اساتید ما سخت و نامفهوم و….است…. ای ایران مظلوم….

هموطن

سخت نیست ، متعلق به شما نیست . اون خط سومریه
اون لوح ها از کتابخانه ی موصل منتشر شده ، فکر کنم تازه از کابل سرزمین نیاکانتان برگشتی

حامد

براتون عجیب نیست که پیدا شدن چند تکه کاشی در اروپا تبدیل به کتابی حماسی میشود ولی هزاران هزار گل نوشته و سنگ نوشته در تخت جمشید یا هرجای دیگر (ایران بزرگ) حقوق کارگران و مهر حضور و غیاب ترجمه میشود…. مظلوم وطن

حامد

هنوز اکثر ما ایرانیان نمی دانیم که بجز هخامنشیان و مادها و پارت ها….. کاسی ها و ایلامی ها حدود ۱۱۰۰سال بر بابل که دولت شهری بزرگ و استراتژیک در عصر کهن بود حکومت میکردند!!!!!

رامین

با سلام در مطلب نوشته اید که مادها انتقام سختی از آشوریها گرفتند در صورتی که آشور عیلام را از بین برد نه ماد در ثانی پارسها در آن زمان باجگزار عیلامیها بودند که در آن هنگام باید به کمک عیلام می رفتند که با توجه به اینکه بعدا باجگزار آشور شدند .احتمالا به عیلام خیانت کردند.چرا که باید سرزمین پارس را مانند شوش از بین می برد

nenos polus
shamshi adat

عد از سقوط شگفت آور این امپراطوری و نه این قوم ، دوروبری های بربر و غارنشین ایرانی ، عرب ، یونانی ، رومی و این اواخر ترک و کرد ، جامه و رخت مای به اصطلاح وحشی و خونریز را پوشیدند و افتخارات ما را به هرگز نداشته های خویش افزودند ، با اسارت گرفتن طبقه جامعه هنرمندان ( اومانه ) بی شمار آشور توسط حکومت تروریست ستمشاهی پارس و بردن آنها به شیراز ، بنام خود ولی با دست های توانمند اومانه ها ، آپادانا ، تخت جمشید ، تیسفون ، استخر ، یزدگرد و طاق کسرا و… مطالعه بیشتر »

الی

توهماتتون خیلی زیاده اینجوری که شما میگید پس در دنیا فقط آشوری ها وجود داشتن😂 و بعد جهت تمسخر و بی اعتبار کردن ایرانی ها گفتین اونا از افغانستان اومدن خود افغانستان تمدن چندین هزار ساله داره کسی که تو این قرن برای تمسخر از ملیت دیگه ای استفاده میکنه مطمینا متعصب کم عقل و متوهم هستش و طبق حرف شما اگه اسکند آشوری بوده پس خوی وحشی گریش توجیه میشه

shamshi adat

در ضمن به طور عمد در بسیاری از جاهای تورات دست برده شده و تحریف تاریخ صورت پذیرفته شده است توسط تلمود ملعون و رفقای ناپاکش ، مثلا : همه جا به وحشیگری و بت پرستی آشور و بابل اشاره شده ، در حالیکه کاوش های جدید باستان شناسی دارد روی خیلی ها را روسیاه میکند ، مگر ابرایهم کلدانی آشوری نبود ؟؟؟ امکان ندارد یک شخص خداشناس از سرزمینی که منبع فساد و بت پرستی بوده ، ظهور کند !!! در ضمن در دسترس نبودن هیچ مدرکی از وی دانشمندان را به این یقین رسانیده است که این شخص… مطالعه بیشتر »

سعید

به نظرم زیاده روی میاد این گفته ها و سندی هم براش نیست !

shamshi adat

وحشی و خونریز و غاصب و لامذهب خود ایرانی ها بودند ، چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام ، هنوز مجازات های نه گانه پادشاه این وحوش شاپور قباد ، بر ضد مارسرگیس و سایر ایمانداران آشوری مسیحی را تاریخ از یاد نبرده است ، آن هم به جرم مسیحی بودن ! . موبدان با نفوذ غیر باوری که بر شاه داشتند ، قرن ها زندگی را به کام نیاکان ما تلخ نمودند ، ملت ما همیشه در دوران اشکانیان بعلت آزار و اذیت این ددان به سوریه که آن زمان جزء امپراطوری روم محسوب می شد… مطالعه بیشتر »

شاهین

تو چی داری میگی ابله اون زمان که اجداد سنگدل و بیرحم تو اعتفاد داشتن و میگفتن باید برای خوشنودی خدا مردمان دیگر را قتل عام کرد جد ما کوروش بزرگ به همه آزادی داد و هیچکسا غارت یا کشتار نکرد حتی برده نگرفت چون اینکارا وحشیگری میدونست ولی جد تو آشوربانیپال با بیرحمی شوش و کشورهای دیگه را به باد غارت گرفت و کشتار کرد ولی خداوند خوب حسابتونا رسید کمتر از پنجاه سال همه اقوام ستم دیده نابودتون کردن اون نینوایی که میگفتین غیر قابل فتح را هم نژادان مادی ما فتح کردن و بعدشم کدوممون قتل عام… مطالعه بیشتر »

شاهین

بعدشم چرا باید میزاشتیم به تاریخ گذشتتون برگردین هان تا باز به قتل و غارتتون ادامه بدید تا بازم راه گذشته در پیش بگیرید هرگز شما یکبار در تاریخ پدیدار شدید همون کافیست جهان فهمید شما چه موجودات کله خرابی هستین و این خواست خدا بود که دیگه شما قدرت نگیرید چون خوب میشناختتون ولی ما را ببینید ما کشورمون تا قرنها پایدار موند هنوزم که هنوزه پایدار پس برو زیاد حرف مفت نزن تو الان تو سرزمین مایی

الی

شما حالت خرابه به قول یه اندیشمندی خطرناکترین انسان اونی هستش که تعصبش زیاد و عقلش کم باشه اینکه آشوری ها قومی غارتگر بودن رو همه تاریخ میدونن نمیشه انکارش کرد حتی از کتیبه های خودشون هم مشخصه یعنی اونارو هم میخوای انکار کنی؟ با چهارتا حرف بی سند نمیتونین کورپش رو وحشی خطاب کنی پارس ها متمدن ترین و صلح جویانه ترین مردم بودن که یکبار تحت حمله مغول ها یه بار ترکها و اقوام وحشی دیگری مثل شما و شاید بی سرزمین بودن الانتون حاصل نفرین همون اقوام بیچاره ای باشه که قتل عام کردین به هر حال… مطالعه بیشتر »

shamshi adat

تاریخ پرشکوه ایران باستان دروغ آریایی ایرانی افغانی

https://www.youtube.com/watch?v=tDicXgoAXbQ

اشور بانیپال اصیل العربی

امیدوارم روزی برسه از شر این موجودات مهاجر هندی و افغانی و قفقازی خلاص بشیم و مثل گذشته اقوام عرب آشوری و بابلی و سریانی و کلدانی و قحطانی و نبطانی و کنعانی و اکدی و سومری کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنند

shamshi adat

دکتر ضیا صدرالاشرافی – دروغ بزرگ کوروش،افسانه منشور حقوق بشر و مقبره دروغین کوروش

https://www.youtube.com/watch?v=-pF18d6fQxo

حامد

دوستان عزیز این همه اختلافات باوری نتیجه ۴۳ سال حکومتی است که به جای محکم سازی اعتقادات تاریخی به دست هر یک از شما طبلی داده تا بروی آن بکوبید قافل از آنکه حقیقت در بین تمامی سخنان شما ناپیدا و گم شده است. در بین شما پاره ای کتابخوان واقعی هست به تعداد انگشتان دست و متاسفانه باقی مانده با عرض شرمندگی بیسوادانی هستند که اطلاعات صرفا شنیداری خود را که عموما در این چهل و اندی سال به گوششان از تمامی تیربونهای رسمی و غیر رسمی دروغ پراکنی رسیده . و متاسفانه و متاسفانه در عمق ذهنشان هم… مطالعه بیشتر »

shamshi adat

اثبات تمدن جعلی هخامنشی و مادی : https://www.youtube.com/watch?v=n76D–wll1Q

اشور بانیپال اصیل العربی

نیازی به اثبات نیست وقتی کاخ یکی از حاکمان بابل در شیراز را به اسم تخت جمشید گذاشتن با اینکه هنر ساخت را همین اقوام مهاجر را به اعراب باستان اکدی و بابلی و آشوری نسبت میدهند و با اینکه خودشان می‌گویند که زبان و گفتار و نوشتار درباییان کاخ بابلی در شیراز را عرب اکدی تشکیل میدهد انقدر احمق و نادان هستند که ان را میراث اقوام عجم مهاجر افغان و هندی میپندارند!!!