کتیبه های بابل باستان را با ترجمه و بیوگرافی روی گوگل ببینید!

Ancient Babylon Inscriptionجستجوگر گوگل در ایده جدید خود می خواهد گنجینه بسیار با ارزش کتیبه های دو هزار (۲.۰۰۰) ساله بابل باستان را به صورت تصاویر دیجیتال همراه با رونوشت، ترجمه و بیوگرافی در اختیار همه علاقمندان سراسر دنیا قرار دهد.

ancient babylon Statue Ancinet.irبهنوش خرم روز: قرار است طی چند ماه آینده، کتیبه های بحرالمیت به سادگی در اختیار همه افراد در سراسر زمین قرار گیرد. دسترسی به آنها به قدری راحت خواهد بود که روی صندلی خانه خود بنشینید و روی نمایشگر رایانه خود آن ها را تمام و کمال ببینید. این ایده تازه گوگل برای دیجیتال کردن گنجینه های قدیمی است که نمی توان قیمتی برای آن ها گذاشت.به عنوان اولین گام، گوگل می خواهد با سی هزار نسخه به جا مانده از بابل باستان شروع کند. این قطعات قدیمی ترین نسخه از ده فرمان هستند و به گزارش پاپ ساینس، این اولین باری است که تمامی این قطعات عکسبرداری می شوند.شرکت آمریکایی مگاویژن برای عکسبرداری از این گنجینه عظیم، نوعی فناوری عکاسی با وضوح بالا ابداع کرده است. مسئولین این پروژه مدعی شده اند که کیفیت عکس ها به حدی خوب است که نگاه کردن به آن ها درست مانند تماشای اصل گنجینه از فاصله نزدیک خواهد بود. بدین ترتیب، نه تنها همه افراد علاقمند در سراسر دنیا می توانند به آسانی به این آثار باارزش دسترسی داشته باشند و آن ها را تماشا کنند، که این کتیبه ها و طومارهای دو هزار ساله هم بیشتر در امان خواهند ماند، چون دیگر در معرض نور و هوا برای تماشای افراد قرار نخواهند گرفت.

مجسمه آناهیتا - بابلیهمچنین، به محض این که این پروژه عظیم به پایان برسد، مطالعه این کتیبه ها و گنجینه باستانی بسیار بسیار ساده تر خواهد شد. به علاوه گوگل قرار است برای هر عکس، ترجمه، بیوگرافی و رونوشت هم تهیه کند. بنابراین لازم نیست یک کارشناس یا متخصص باشید تا از آن ها سر در بیاورید. – خبرآنلاین

عضویت
اطلاع از
guest

6 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
میلاد

اگر برای کتیبه های ایرانی هم انجام بشه واقعا محشره !!!

آرتا

ممنون از شما ،به نظرم ایده جالبیه کاش میشد درباره ی مه ر هاشون هم اطلاعات داشته باشیم .

رامین

این چندان مهم نیست مهم کتیبه های ۱۲ گانه بابل هستند که مربوط به ۴۰۰۰ سال قبل میشوند گویا و افسانه هایی مثل طوفان نوح و از این قبیل در اون نوشته شده که بعدها در ادیان ابراهیمی کپی شده!!!

محمد

واقعا از این که بعضی با اطلاعات ناقص ادعاهای بزرگ می کنن و انقدر سطحی هستن باید تاسف خورد

هاست لینوکس

ممنونم بابت مطالب مفیدی که قرار میدید!