تاریخچه پرچم در ایران، از آغاز تا کنون

در این نگاره تصویرهایی از درفش های سرزمین ایران در طول تاریخ، از گاه کهن و با درخشش درفش کاویانی نخستین درفش ایرانیان تا درفش جمهوری اسلامی که درفش کنونی میهن است جای گرفته است. این تصویرها از روی داده های تاریخی به شکلی که در این جستار خواهید دید به تصویر کشیده شده اند.

درفش کاویانی : نخستین درفش ایران که بدست کاوه آهنگر و در جریان خیزش او بر علیه زهاک تازی ساخته شد .

درفش هخامنشیان : در هنگام هخامنشیان ایران داری چندین درفش که البته دارای چهره ای نزدیک به هم می باشند بوده است .

درفش اشکانیان : به شوند نابودی یادگارهای اشکانیان آگاهی درستی از چهره درفش آنان در دست نیست اما با توجه به گواهی اندک تاریخ درفش آنان به گونه زیر بوده است .

درفش ساسانیان : همانگونه که میدانید درفش رسمی ایران در زمان ساسانیان همان درفش کاویانی یعنی نخستین درفش ایران بود که با توجه به مهر ساسانیان به ایران کهن آن را برگزیدند، به گواهی تاریخ این درفش در هنگام تازش عرب ها به ایران و در جریان جنگ قادسیه و پس از کشته شدن رستم فرخزاد سپهسالار ایران بدست عرب ها پاره پاره و بخش های گوناگون آن میان آنان تقسیم میشود.

درفش سیاه جامگان ( پیروان ابومسلم خراسانی)

درفش سرخ جامگان ( پیروان بابک خرمدین )

درفش غزنویان

درفش سلجوقیان

درفش تیموریان

درفش صفویان

درفش افشاریان

درفش زندیان

درفش قاجاریان

درفش پهلویان

درفش جمهوری اسلامی ( نظام کنونی در ایران)

—-

تبلیغ : بازار بورس فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان با گردش مالی روزانه حدودا ۱/۹ ترلیون دلار میباشد.
Forex مخفف Foreign Exchange میباشد که معادل فارسی آن تبادل ارزهای خارجی میباشد به بیان ساده تر خرید یک ارز و فروش ارز دیگر به عنوان مثال وقتی شما دلار میخرید در اصل ریال خود را فروخته و به دلار تبدیل کرده اید.

برعکس بازارهای سهام که مکان فیزیکی مشخصی دارند، معاملات در بازار جهانی ارز در مکان خاصی متمرکز نشده است این بازار مکان فیزیکی ندارد و به اصطلاح به آن Over The Counter می گویند . بازار بورس فارکس یک بازار بین بانکی می باشد که در حقیقت معاملات بین طرفین از طریق تلفن یا شبکه الکترونیکی (SWIFT OR INTERNET) هدایت و کنترل میشود. البته شبکه سوئیفت توسط بانکها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع زبان مشترک بانکداری بین المللی شبکه سوئیفت می باشد.

SWIFT: Society Worldwide Interbank Financial Telecommunication

حجم عظیمی ازاین معاملات ارزی به جای نقل وانتقال واقعی ارز ، ازطریق بدهکار و بستانکار کردن حسابهای بانکی انجام می شود. با توجه به اینکه همه ملل بسوی جهانی سازی اقتصاد پیش می روند و همه فعالیتهای اقتصادی نهایتا باید به پول برگردانده شود، بنابراین فعالیت این بازار ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نمی شود!
به طور خلاصه متولیان اصلی این بازار را عمدتا بانکهای مرکزی و تجاری کشورهای مختلف ، شرکتها ، کارخانه ها ،واحدهای وارداتی و صادراتی معتبر و حتی افراد عادی در سراسر جهان تشکیل می دهند . بطوریکه امروزه این بازار یکی از فعالترین بازارهای اقتصادی و مالی جهان به شمارمی آید.
عدم وجود یک مکان فیزیکی، بازار بورس فارکس را به یک بازار ۲۴ ساعته تبدیل کرده که با بازگشایی هر یک از مراکز مالی در جهان، این بازار پیش می رود به طوری که معاملات ارزی در طول شبانه روز تنها با یک تلفن یا با استفاده ازشبکه اینترنت امکان پذیر است.
سیکل بازگشایی مراکز مالی جهان بدین ترتیب می باشد : نیوزلند- سیدنی- توکیو- هنگ کنگ- سنگاپور- بحرین- فرانکفورت- زوریخ- پاریس – لندن- نیویورک- شیکاگو و لس انجلس . اما بزرگترین و مهمترین مرکز مالی بازار بورس جهانی ارز ، لندن است . بعد از لندن بازارهای ارزی نیویورک وتوکیو قرار دارند در سایر مراکز مالی معاملات کوچکتری صورت می گیرد.
بنابراین بر خلاف سایر بازارهای مالی جهان، بازیگران بازار می توانند در طول ۲۴ ساعت از هر گونه حوادث سیاسی، اقتصادی واجتماعی که باعث نوسان در این بازار میشود، استفاده کنند ( به جز شنبه و یکشنبه ) .
در این بازار ارزهایی انتخاب میشوند که همیشه عرضه و تقاضا در مورد آن ارز وجود دارد و پاسخگوی نیازهای بین المللی هستند ،همچنین ارز کشورهایی که دارای دولتهای با ثبات و تورم پایین هستند.
امروزه بیش از ۸۵% معاملات روزانه بر روی ارزهای اصلی ( دلار امریکا، ین، یورو، پوند انگلیس، فرانک سویس، دلار کانادا، دلار استرالیا ) صورت می گیرد.

بازار فارکس حدودا از سال ۱۹۷۱ به صورت جهانی به راه افتاد. در آن زمان معاملات توسط تلفن و یا فاکس انجام میشد و از حدود ۱۹۹۸ این تجارت از طریق اینترنت نیز امکان پذیر شد.

* مثالی برای درک راحت تر نحوه خرید و فروش در این بازار و جابه جا شدن پول:
جابه جا شدن پول به صورت الکترونیک زیاد هم پیچیده نیست و امروز تقریبا اکثر مردم ایران با آن سر و کار دارند حتما شما دارای یک حساب عابر بانک در یکی از بانکهای ایران هستید و نحوه عملکرد آنرا نیز میدانید شما به وسیله عابر بانک میتوانید در هر لحظه از شبانه روز پول خود را به حساب فرد دیگری توسط دستگاه خود پرداز بانک مربوط بفرستید در این زمان عملا پولی میان ۲ بانک رد و بدل نمیشود بلکه همه چیز به صورت الکترونیک و بین ۲ کامپیوتر اتفاق می افتد پول از حساب شما کم و به حساب فرد دیگر اضافه میشود اما هیچ چیز فیزیکی در کار نیست و همه چیز الکترونیکی میباشد در بازار جهانی فارکس نیز دقیقا همین اتفاق توسط یک نرم افزار و کامپیوتر شخصی شما و کارگزار اتفاق می افتد . در مثال قبل میتوان بانک را همان کارگزار و دستگاه خود پرداز را کامپیوتر شخصی شما و نرم افزاری که روی دستگاه خود پرداز نصب گردیده همان نرم افزار کارگزار بازار فارکس دانست .

عضویت
اطلاع از
guest

79 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
َعلی

با سلام
از آقای کاظمی بدلیل دادن این اطلاعات بسیار گرانبها تشکر می کنم.
در جواب آقایی که فرمودند هخامشیان دروغ هستند باید بگم که به نظر من ایشون اصلا ایرانی نسیتند و چشم به روی حقیقت بستند و آدمی هستند از دار و دسته ی پور پیرال خائن که ایرانی دانستن چنین آدمی ننگ است.

به امید ایرانی آباد

آسا

سپاس از شما علی. پورپیرار یک وطن فروش اهریمنی بود ولی میزانی برای تشخیص وطن فروشان از میهن دوستان نیز ایجاد کرد. حال می توانیم پیروان دروغ را بهتر بشناسیم. از او سپاسگزاریم که پیروان دروغ و سبک مغزان وطن فروش را برای ما آشکار ساخت

کمال

سلام
خسته نباشید.
۱ ایراد کوچیک ولی خیلی بزرگ دارید و اون اینه که هرچی مادها داشتن رو به نام پارس ها مینویسین.نمی دونم این کینه رو ما باید از شماها داشته باشیم یا شماها از ما!.
اون پرچمی که گذاشتین و نوشتین درفش هخامنشیان ماله کیاکسار بزرگترین پادشاه ماد است که نام مقبره هم قیزقاپان در کردستان عراق یعنی سلیمانیه میباشد.باور ندارین برین ببینین یا تو اینترنت بگردین بنویسین کیاکسار.
هرچی داشتین و به هر جا که پارسیان رسیدن از وفور نعمت و بزرگی مادها بود.
ولی حیف که دنیا خیلی بی وفاست.

کوروش

جناب آقای کمال این حرف شما تاحدودی درست است ولی چون بزرگترین پادشاه جهان یک پارسی و هخامنشی بود از این حکومت زیاد صحبت می شود.

Sasan

درود بر ایران و ایرانی…
آقا کوروش فقط میخوام یه گوش زد کنم،اون هم این هستش که مادر این پادشاه بزرگ یک ماد بود و کوروش پارسی این ارث رو که حکومت پارسی مینامید رو از مادر مادش به ارث برد!

کو

درست است که مادرش یک پارس بود ولی یادتان نرود که پدربزرگش دستور قتل او را داده بود ولی از چنگال مرگ نجات پیدا کرد و با کمک پارس ها این حکومت را گرفت و سربازان ماد نیز به او کمک کردند و پدرش یک پارس بود یعنی رییس(شاه)قوم پارس بود.

بهمن سوشیانت

کیاکسار؟ بهتر نیس به جای اینکه نام این شخصیت بزرگو با لهجه یونانی تلفظ کنیم، از نام اصیل ایرانیش استفاده کنیم؟ هوخشتره یا کی آخسارو یا همون کیخسرو
بدرود

ماد_كورد

نه بهتر نیست!چون تاریخ خودمونه به کسی ربط نداره !نکنه میخواین اسماشونم شما پارس ها میخواین تغیر بدین!؟شما پارسیان این از اسم اصیل ایرانیش نیست فقط با زبان پارسی که خودتون روش گذاشتین میگین ماها که مادیم و این طوری گفته میشه در اصلشم همینه و همینو میگم فقط نمیدونم اینا چ ربطی به پارسا دارن که دارن تارخ کوردهاهم میدزدن ولی اینو بفهمین تاریخو نمیتونین تغییر بدین چون ثبت شده شاید در بین خودتون و اطرفتون و میان پارس ها اینطور فکر کنین که تغییر دادین با این سیاست!تاریخ ماد هارو به پارسی ولی ایجوریا نیست یعنی حرفتون و… مطالعه بیشتر »

Ariya

جوری میگی ماد و پارس انگار یونان و ایرانه
همه از یک نژاد اند
تاریخ خومونه خخخخ

سوشیانت

عزیزم این نشان ، درفش کاویان و چیزی هست که کاوه ی آهنگر استفاده کرد و به همین خاطر به عنوان پرچم ایران برگزیده شد ، اصلا ما ماد و پارس نداریم ، هر دو نژاد از نژاد های اصیل ایرانی هستند که در تمام طول تاریخ در کنار یکدیگر بودند و نمونه ی بارزش شاه هخامنشی کوروش که از مادر ماد و از پدر پارس بود . وقتی ما خودمون میاییم بین پارس ها ، کردها ، لرها و … که از نژاد های اصیل ایرانی هستند تفرقه میندازیم باور کنید به خواسته های بیگانه ها جامه ی حقیقت… مطالعه بیشتر »

Ariya

متاسفانه برخی خود عامل عقب ماندگی خود هستند و خودشان به این وضع اعتراض میکنن

حسین

با تشکر از مطالب گردآوری شده متاسفانه در دوره حال از آوردن نام کوروش و سلسله هخامنش که ۲۵۰۰سال قبل بودن وحشت داریم و به جای این که از فتوحات و کشور گشایی ها و برخورد با اسرا درزمان جنگهای آن دوره در مورد قانون کار تساوی حقوق زن و مرد یا در مورد مرخصی زایمان زنان شاغل در آن دوران را به رخ جهانیان مخصوصا” عربها برسونیم متاسفانه در کشور ما علاوه بر این که داریم زبان خود را به عربی تغییر میدهیم و از لغات عربی به وفور استفاده میکنیم مانند( استعمال دخانیات اکیدا” ممنوع )که همه عربی… مطالعه بیشتر »

ارش

من هم با شما کاملا موافقم!

کوروش

نم هم باشما از لحاظ دیگری موافق هستم ولی در آن زمان ایرانیان همانگونه بودند ولی در مورد لباس آن ها در فیلم کوتاهی کردند و مختار را بسیار بزرگ کردند،درست است مختار کم کسی نبود ولی آینقدر بزرگ هم نبود باید فیلمی در مورد امام هایمان مانند امام علی و امام حسن وامام حسین ویا دیگر امامان درست می کردند یا فیلمی در مورد کوروش،داریوش،خشایارشا،انوشیروان،خسروپرویز و دیگر پادشاهان بزرگ ایران.بدرود

یاشار

چرا در مورد تمدن هایی که خیلی باشکوهتر از هخامنشیان در ایران بود کمتر از هخامنشیان صحبت می شود؟؟؟.
در جواب اقایانی که با توهین از اقای پورپیرار یاد می کنند بگم به جای توهین کردن سعی کنید پاسخی در رد گفته های ایشان بیابید وبا دفاع کردن از توهماتی که در ذهن داریم که در اثر نادانی خودمان از تاریخ می باشد سعی نکنیم تاریخ را ان جور که نیست باور کنیم

کوروش

درست است پادشاهی هایی چون ساسانی و سلجوقی بسیار زیبا بودند ولی هیچ کدام از پادشاهی ها به پای هخامنشیان نمی رسد. دلایل:۱-بزرگترین منشور حقوق بشر در زمان هخامنشیان بوده است. ۲-بزرگترین و زیباترین کاخ در زمان هخامنشیان بوده است. ۳پهناور ترین حکومت هخامنشیان بوده اند. ۴-بزرگترین ارتش ها در زمان هخامنشیان بوده است. اگر باز به پاسخ نیاز داری به من جواب معقولی بدهید که ارزش جواب دادن داشته باشد.بدرود

مهشید

آقا کوروش ممنون از نظرتون

کوروش

خواهش می کنم قابلی ندارد اگر سوال دیگری در مورد تاریخ دارید بپرسید تا پاسخ سوال خود را بگیرید. بدرود

یاشار

تمدن شوش چطور؟

کوروش

تمدن شوش زیبا بوده قصری زیبا داشته است که زمانی که پادشاه آشور به آن حمله کرد ویران شد و در این مورد پادشاه آشور کتیبه ای نیز دارد ولی در آن زمان نیز این تمدن به پای هخامنشیان نمی رسید.

خسرو

درود
متاسفانه پورپیرا هیچ مدرک دقیقی از گفته هاش ارایه نمیده, و داستان هایی که نقل میکنه حاصل ذهن بیمارگونه اش هست که همه چیز رو زاییده دسیسه و نیرنگ میدونه, شما ۴ تا رفرنس از پورپیرا بیار من ۴۰۰۰۰۰۰ مدرک دقیق داخلی و خارجی در تایید شاهنشاهی هخامنشی میارم.

بهمن سوشیانت

اتفاقا دیپلمه پورپیرار عزیز به هیچ عنوان مریض نیس بلکه در سلامت کامل عقلی به سر میبره و این چرندیاتو با فکر مینویسه چون میدونه برای رسیدن به شهرت باید برخلاف جریان آب شنا کرد و دروغ آدما به شهرت میرسونه ( هرچند این شهرت توام با نفرت هستش و هیچ ارزشی نداره)

سوشیانت

ما توی ایران تمدن های زیادی داشتیم که فقط ایلام با پادشاهی همراه بوده که اون هم از هیچ نظر به پای امپراطوری هخامنشیان یا حتی مادها(کردها) نمیرسیده . لطفا شما دیگه چرندیات مفت این آقا رو باور نکنید .

Ariya

خدایش اصلا پورپیرار رو میشه عاقل حساب کرد که بیای رو صحبت هاش بحث هم بکنی

مرتضی متقیان

اعتراف میکنم که از سپاس عاجز و ناتوانم ولی ای کاش به فلسفه و دلیل
انتخاب رنگ ها نیز اشاره می فرمودید.
شنیده ام که در زمان هخامنشیان نماد عقاب بر زمینه ای از رنگ زرد پرچم
بوده است آیا حقیقت دارد

ا---ح

بله حقیقت دارد .

ali

درود
بسیار زیبا و جالب بود تشکر از زحمات گرد اورنده

hovaxshatrah

در شاهنامه رنگ درفش کاویان زرد و سرخ و بنفش آمده است که بی شباهت به پرچم ژرمن ها در آلمان نیست که زرد و سرخ و سیاه است . شیر در ایران عصر صفوی به علت اهمیت وجود مقدس علی بن ابی طالب که حدود ده لقب معروف دارد که همه معنی شیر می دهند مانند اسدالله ، هزبر یا هژبر، حیدره ، ضرغام ، لیث، غضنفر و . . که اگر خاوران نامه یا حمله ی حیدری را ببینید جایگاه شیر را در بیان نمادین دلاوری علی عالی می بینید و در این روند شیر نمادی برای شیعه… مطالعه بیشتر »

mamadball

واقعا سایت بی نظیری است
thanks alooooooooooooooooot

mysam

سلام

آقای کاظمی واقعا سایت خوبی دارید

اگه ممکنه درمورد حفر کانال سوئز در زمان هخامنش هم مطلبی بنویسید
ممنون

فربد

درود بر شرفت ایرانی

یاشار

چونکه ما ایرانیا داریم از تاریخ جعلی خودمون استقبال میکنیم و خیلی راحت از دیگر تمدنها خرده میگیریم
بهتره ترجمه اصل کتابهای زرتشتیانو بخونیم مثلا” وندیداد
یا فیلم انتقاد پورپیرا در مورد ساخت تخت جمشید
آخه چرا اینقد تعصب علکی

نفیسه

درود بر ایران و ایرانی درود بر دوستان پارسی:
آقای یاشار که به تمدن و تاریخ پر شکوه ایران خرده میگیرید شما که فردی کتابخوان هستید و به تاریخ علاقه مند هستید حداقل حق زبان پارسی را به جای آورید و زین پس به املای صحیح لغات توجه فرمایید زیرا که هر ایرانی مبلغ فرهنگ ایرانی است البته توهین بنده را ببخشید ولی الکی با الف است

کوروش

جناب آقای یاشار شما می گویید تاریخ جعلی است پس چطور به تاریخی که جعلی است حال کتاب زرتشتیان باشد یا مسلمین یا مسیحیان و غیره اعتماد می کنید؟ درود بر زبان پارس و مردمان پارسی امیدوارم جواب معقولی دریافت کنم تا ارزش پاسخ دادن را داشته باشد. بدرود

بهمن سوشیانت

شما چقد کوته فکر هستی که منبع اعتقادات خواندن کتاب یه دیپلمه به نام پورپیرار هستش (که با اسم مستعار هم زیاد تو این سایت چرندیات مینویسه)

پورپیرار یه جا میگه حافظ و فردوسی وجود نداشتند و کل فلات ایران خالی از سکنه بوده و یهود دیوان حافظ و گلستان سعدیو نوشتند برای ما !!!!!!!!!!!

آسا

وندیداد کتاب زرتشتیان نیست بلکه کتاب قانون حکومتی در دورانی کهن است. دورانی که در هیچ کجای تاریخ قانونی متمدن وجود نداشته. از یکی از قوانینش در مورد بانوان بسیار در تبلیغ منفی برای زرتشتیان استفاده شده ولی شما لطف کنید همه آنرا مطالعه کنید. کتاب ارزشمند و پر از فرهنگیست که نشان از فرهنگ بالای ایرانیان در روزگار پیش از تاریخ را دارد

mahdi

با تشکر از دوستان حقیقت گو درود بر کورش بزرگ که بزرگترین افتخار من است دوستان توجه داشته باشید که منشور کورش دانا وجهه جهانی دارد

هادی

با سلام به آقای کاظمی خیلی عالی بود بنازم به غیرت ایرانی

کیارش

با درود بر دوست گرامی انی کاظمی
در ارتباط با پرچم ها فقط یک مرور کلی شده دوست داشتم نماد این پرچم ها رو هم می دونستم ولی بسیار بسیار جالب بود . خوشحال میشم که همه ما ایرانی ها روزی یاد بگیریم که همه جا جای بحث های بی ربط به موضوع مطرح شده نیست بهتره از همه مطالب لذت برد و حتی اگر نظری داریم در مورد همان موضوع مورد اشاره نظر بدیم نه چیزهای که جای بحث آنها نیست .
عاشقم عاشق سرزمین مادریم

کوروش

حرف شما کاملا درست می باشدولی آیا شما وقتی در خانه با مهمان خود صحبت می کنی ناگاه پشت سر هم موضوع حرف زدن فرق نمی کنه اینجاهم همینطوره دوست عزیز.بدرود

علیرضاترابی

درود بر شما
از راه دور دست شما را میبوسم.

یاس

سلام خیلی اطلاعات خوبی میدهید من یکی از خواننده های مطالب شما هستم. ممنون از سایتتون.
میتونم با ذکر منبع مطالبتونو تو وبم بذارم؟؟؟؟؟؟

منتقد

سلام انی جون
ممنون از سایت خوبت
فقط یه پیشنهاد دارم
این عکس کوچولوهه که از خودت می ذاری تو کامنتات یه ذره شبیه مومیایی هاست اگه می شه عوضش کن
من هروقت میبینمش یه جوری میشم
البته ببخشیدا نظرمو گفتم

داری وش

سلا
اقای انی سوال
از کی ضحاک تازی شد در باره شخصیتشان توضیح دهید
چرا پرچمی از ماد نیست گیر نیاوردی یا ایرانی نیستند
د

کوروش

پرچم زمان مادها همان درفش کاویانی میباشد ای دوست عزیز

بهمن سوشیانت

مادها ایرانی هستند و پرچمشون همون درفش کاویانی. که بعدها در دوره ساسانی مجدد استفاده شد
تازی به معنای تازنده و هجوم اورنده بود و به هر مهاجمی تازی میگفتند . هرچند ضحاک هم یحتمل از نژاد سامی هستش ( سامیها جد اعراب و البته جهودها هستن)
بعد از تازش وحشتناک عرب واژه تازی به معنای عرب به کار رفت
بدرود

كورش

چقر ماایرانیان بی غیرت شدیم که فرهنگ پارسی ۷۰۰۰ساله رو داریم مقایسه میکنیم بافرهنگ تازی- ننگ به ان ملتی که خواب شد شیروخورشیدش خط اعراب شد- به امید ازادی وطن یاکورش

فرهاد

ببخشید این عقاب نازی ها که اینقدر تبلیغش میکردن بی ارتباط با پرچم هخامنشیان نیست؟

حدیث

سلام اقا کمال من از حرفاتون سر در نمیارم این ایمیل منه hrmye26@yahoo.com تورو خدا ایمیل بده و بیشتر توضیح بده ممنون

کمال

سلام. ببخشید خیلی خیلی دیر شد که به سوالتون جواب بدم. خیلی وقته نیومدم به چنین سایتی (۵ الی ۶ ماهه که نیومدم) چیزی که گفتم عین واقعیته.اگه خدا خواست و امسال تابستوم رفتم کردستان عراق عکس میگیرم و میارم میزارم رو سایت تا همه ببینن.و ۱ نکته دیگه.اگه وقت داشتید برید رو گوگل در مورد پرچم جدید کردستان یا همون که الان مال حکومت خودمختار کردستانه عراقه سرچ کنید.پرچم ما برعکس پرچم ایرانه.دقیقا.و از ۱ سال پیش اونو تغییر دادیم و دقیقا هموم عکس عقابی هست که روی همون مقبره کیاکسار یا کیخسرو وجود داره رو زدیم رو پرچم… مطالعه بیشتر »

علی امین زاده

گرد آوری این تصاویر در یک مجموعه کار زیبایی بود.

اگر دوست داشتید سری به وبلاگ اینجانب بزنید. در آدرس
http://www.engineer2010.blogfa.com/9001.aspx
مقاله ای با عنوان “یک اتحاد، یک پرچم” توضیحاتی در مورد یکی از معروف ترین پرچم های دنیا دادم ام. خوشحال می شوم نظر شما را در مورد مقاله ام بدانم.

بنده خدا

الله قرار گرفته شده وسط پرچم نه زیبایی ظاهری دارد ونه نماد ملی کشور خاصی می باشد از طرف دیگر یکی از نام های خداوند است مثل کلمه یزدان یا دادار که ریشه در هویت یکتاپرستان ایرانی از نژاد کورد و پارسی و غیره دارد.و چنین کلماتی اگر هم قرار بود در پرچم نام خدا بیاید زیباترند هر چند خدا نماد ملت ها نیست که به عنوان ابزار استفاده شود اگر هم جایی افرادی به دلیل دشمنی با ایران عزیزمان به به پرچم توهین کردند به نام خدا دیگر توهین نشده باشد.در سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی در “قسمت تحقیقات… مطالعه بیشتر »

بهمن سوشیانت

این مثلا الله که وسط پرچمه نماد یکی از گروههای فریماسونی است که از هند باستان نشات گرفته

علی

اونی که می گید سیک ها هستند و خود یک دینه و اصلا ربطی به فراماسون ها نداره!درثانی تو این دنیا خیلی چیزا شبیه همند!

عباس

در پاسخ آرمان عزیز: آریاییها از شمال وارد ایران شدند. عده ای در فلات ایران مستقر شدند. عده ای به هند رفتند که به آنها هند و اروپایی می گن و عده ای هم از هند به اروپا رفتند که به آنها هند و اروپایی گفته میشه. اولین باره که میشنوم ریشه ی ایرانیا از هنده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! برای اطمینان میتونی حتی از رسانه های غربی هم کمک بگیری. این هخامنش هم که میگی دروغه میتونی آثار و تأییدیه وجودش رو تو خیابونای استرالیا و فلسطین اشغالی و عراق(همون بابل) و مصر و شیراز و موزه های انگلیس و سازمان ملل پیدا… مطالعه بیشتر »

بهمن سوشیانت

آریاییها از ایران به نقاط دیگر جهان چون هند و اروپا کوچیده اند
انها از اول در ایران بودند و از جایی وارد ایران نشدند بلکه از اینجا به دیگر سرزمینها رفتند

سوشیانت

بهمن جان آریایی ها از سیبری به فلات ایران اومدند و از ابتدا داخل ایران نبودند ، در راه این که به جنوب مهاجرت میکردند عده ای به اروپا رفتند و عده ای راهشون رو ادامه دادند . در راه باز عده ای در فلات ایران موندند و عده ای هم به هند رفتند .

بهمن سوشيانت

درود بر شما هم اسم عزیزم!! متاسفانه این دروغی است بزرگ که آریاییان از سیبری یا هرجای دیگر به ایران آمده اند ما نباید کورکورانه به دنبال چرندیات غرب برویم آریاییان از نخست نیز در ایران بودند و از ایران به هند و اروپا کوچ کردند مدارک و منابع موثقی نیز موجود است که در لینک زیر وجود دارد حتما بخوانید مختصر و مفید است: http://ghiasabadi.com/mohajerat.html (در ضمن این نظریه مهاجرت آرییاییان از سیبری هیچ سندیتی ندارد ، یر خلاف نظریه دوم یعنی مهاجرت آریاییان از ایران به نقاط دیگر که در لینک بالا چندین سند مهم تاریخی آمده است.)… مطالعه بیشتر »

ابراهیم

با تشکر اززحمات جنابعالی اخری از همه سرتره

مهرداد

بادرود وسپاس از نقش درفش های دوران گذشته که گذاشته اید سپاسگزارم . ازدوستان وعزیزان محقق تمنا دارم جستجو کنند ببیننددرفش یا پرچم کدام کشور به کلماتی به غیر از زبان ملی ورسمی آنها مزین گشته است !!! آیا جز پرچم کشور گرامی تر از جان ما پرچمی دیگر هم وجود دارد که دچار تهاجم فرهنگی شده باشد ؟ آیا زیبنده ملت اسیب دیده از دست تازیان است که در این عصر آگاهی درفشش با کلماتی تازی ، نماد ایرانی بودن را نشان دهد؟ کجا رفته هوش وخرد دیرین ما !! که چنین خاموش آرام تن به این ننگ داده… مطالعه بیشتر »

سمانه

من جایی خواندم که شخصی به اسم اترب می خواسته کوروش رو ترور کنه. می خوام بدونم این قضیه واقعیت داره یا فقط یه داستان خیالیه؟

aria

باتشکرازسایت خوبتون

احسان

واقعا جالب بود خسته نباشید

HISSNA

علائم کوچ کردن آریائی ها (ایرانیها) را بخوبی میتوان از ایران به منطقه ای در اروپا( Ungarn) ً مجارستان ” فعلی دید. من طی مشاهدات خود به علائم و آثاری در این مردمان : در زبان -نامها -عادات و رسوم – رنگ پوست و موی سر – چشم – و قد …آنها دیده ام ! از آنها پرسیده ام ، انکار نمیکنند که از مناطق ایران قدیم به این سرزمین آمده و کشور مجارستان را تشکیل داده اند ! حتی اغلب به نام داریوش برخورد کرده ام که کاملا عادی و معمولیست! زبان آنها هم هیچ قرابتی با اسلاوها و… مطالعه بیشتر »

rezvan

متاسفم برای اقای کاظمی گویا ایشون وبهرام مشیری دست بدست هم دادن تا ریخ مارو بهسخره بگیرن
این جعلیات چیه در بارره درفش میگید
دروفش هم متل فروهر ریشه در تمدن مصر باستان داره که بسیار قدیمی تر و کهن تر از تاریخ هخامنشی است
درفش در قبر یکی از فرعون های مصر که ۱۱۰۰ سال قبلتر از هخامنشیان بوده کشف شده واسمش فالکون است میتونید بنویسید
تو گوگل وببینید
فالکون مصر به انگلیسی
دست بردارید از سر تاریخ ما

ارمان

چرا دروغ بار مردم می کنید چرا هویت ما رو می خواین به دروغ یک چیز دیگه جلوه بدین .کتاب ۱۲ قرن سکوت رو بخونین تا بدونید که ما پارس هاتاجیک کرد لر افغان یک ریشه داریم از یک تمدن بزرگ هندی نشات گرفتیم این هخامنشوپرچمش همه دروغ باور نکنید

mysam

ثابت کنید

کیارش

فکر بزرگترین ابزار آدمی است ولی بر علیه خود شود اساس نابودی است و در آخر همیشه حتی اگر مشکل و مخالفتی داری با فکر بیان کن
هزاران کتاب در این گیتی نوشته شده ولی حقایق همیشه آشکار میباشد مطالب شما جالب است ولی به عرض میرسانم که تمدن ایرانی هیچ ربطی به هندی ندارد لطفا باز هم مطالعه کنید

کوروش

کمی به هند ربط دارد چون نسل تعداد زیادی از آنان ایرانی می باشد و پادشاه چند سلسله ی آنان ایرانی بوده اند و فقط برهند حکومت کرده اند ولی پرچم ایران به هند ربطی ندارد گفته ی شما در مورد پرچم ایران درست می باشد ولی ریط هند به ایران نه.

آرین

من کتاب ۲قرن سکوت را خواندم و با این که بسیار اهلد مطالعه هستم اسم این کتاب را نشتیدم لطفا بروید بیشتر تحقیق کنید .با ۱ کتاب چیزی روشن نمی شود .

هخامنشی

دروغ شمایید که فکر میکنید با خوندن ۲تا کتاب غربی عالم و فیلسوف دنیا شدین .تو چی میدونی از تاریخ سراسر غرور هخامنشی!!!
برای جلب توجه نمیخواد تز تاریخی بدی(غرب زده ی میهن فروش)

کوروش

من حرف های آقای آرمان را تا حدودی قبول دارم همانطور که در بالا گفتم تا حدودی ان ها از ما هستند مثال تقریبا نیمی از افغان ها و خراسانی ها وشهر های آن حوالی از نسل پارتیان می باشند.

خسرو

اینجوری ها, که شما میفرمایید نیست عزیزم

محمد

واقعاتوایرانی هستی ؟

بهمن سوشیانت

درود بر شما
چون یه کتاب خوندی فکر کردی تمام واقعیتو میدونی یا واقعیت فقط تو ۱۲ قرن سکوت خلاصه شده ؟ نه عزیزم بدون که طبق باور جدید داره ثابت میشه که مردم اریایی از جایی مهاجرت نکردن بلکه توی ایران بودن و از اینجا به هند و اروپا کوچ کردن

سوشیانت

در مورد این که ما با افغان ها ، کرد ها ، لر ها ، آذری ها (منظورم ترک ها نیست ) ، مازندرانی ها ، تاجیک ها و … از یک ریشه و آریایی هستیم شکی نیست اما کتیبه های هخامنشی و آثار تمدن بزرگشون در دست هست و نمیشه گفت اون ها وجود نداشتند .

arena

تو از نسل افغان و هند ………………