< آموزش سئو سایت | آموزش بهینه سازی سایت |

آموزش سئو سایت | آموزش بهینه سازی سایت |

آموزش سئو سایت | آموزش بهینه سازی سایت |,این سایت شامل تمام مقالات در زمینه آموزش بهینه سازی سایت می‌باشد (تمام مفاهیم و تکنیک های سئو)

سئو چیست؟ | SEO چیست | سئو سایت |  آموزش بهینه سازی سایت

 

 

سئو چیست؟ | SEO چیست | سئو سایت |    آموزش بهینه سازی سایت

( این پست ثابت است , برای مطالعه مقالات جدید در حوزه  آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت از پست بعد شروع نمایید )

سئو یا همان سئو سایت به نوعی کلمه فارسی معادل SEO است. (Search Engine Optimaization)

در این مطلب به آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت و یک سوال کلی تحت عنوان سئو چیست؟ می پردازیم.

 

آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت SEO

این روزها جستجو ها در گوگل در مورد سئو و سئو چیست؟ بسیار زیاد شده است.

نمونه عبارت هایی که توسط کاربران وب فارسی در این مورد سرچ می شود:

 

سئو رقابتی است که پایانی برای آن نمی توان متصور بود.

نکته مهم و مشترک این است که تمامی مدیران در تلاش هستند که محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. از طرفی دیگر باید نام وب سایت در صفحه جستجوی گوگل حتما باشد و در این حالت است که سئو اهمیت پیدا می کند.

هیچ راه میانبری وجود ندارد که سایت شما در نخستین صفحه سرچ گوگل قرار گیرد. درست است که می توانید با دادن آگهی به Google adwords سایت خود را به لینک های اول برسانید اما برای اینکه سایت تان برای مشتری ارزش بیشتری داشته باشد و به صورت ارگانیک، در صفحه اول جستجو بیاید باید از اصول سئو به صورت آگاهانه استفاده و آنها را پیاده سازی کنید. در اینجا ابزارهایی را که برای سئو کاربرد دارد را بررسی می کنیم.

 

[لینک مرتبط: آموزش گوگل ادوردز ]

 

سئو چیست ؟

 

تعاریف بهتر از سئو:

سئو راهی برای فهماندن بهتر محتوا به گوگل است.

سئو ترجمان محتوا به زبان گوگل است.

سئو مانند این است که شما تمام راهرو های درون سایت تان را برای گوگل روشن کرده اید.

سئو ایجاد سهولت بررسی سایت توسط گوگل است.

سئو پرزنت محتوای سایت برای گوگل است.

سئو کمک به گوگل برای درک موضوع نوشته شده است.

سئو تا حدودی همان بازاریابی و فروش در دنیای آنلاین است.

سئو ارزان ترین و دائمی ترین راه بازاریابی آنلاین است.

سئو همان بحثی است که باعث می شود شما گوی سبقت را از رقبا بربایید.

سئو علم نیست.

سئو حاصل یک سری تجربیات تاکنون است.

سئو همان کاریست که باید انجام شود تا لذت حضور آنلاین چشیده شود.

سئو برای تمام کسانی که به صورت وب سایت فعالیت آنلاین دارند می بایست مهم باشد.

سئو از جنس توصیه است.

سئو یک مزیت رقابتی استراتژیک است.

سئو تبلیغات نیست.

 

[لینک مرتبط: راهنمای کامل استفاده از گوگل آنالیتیکس برای افراد مبتدی ]

 

 آموزش سئو سایت ، بهینه سازی وب سایت

آموزش سئو

سئو به دو قسمت تقسیم می شود:

 

به تعبیر سایت ماز، On page SEO بهینه سازی صفحات سایت (سئو سایت) برای رتبه آوردن در صفحه اول گوگل و به دست آوردن ترافیک بیشتر در موتور های جستجو مربوط است. سئو On-page هم شامل محتوا می شود و هم کد HTML صفحه که می تواند بهینه سازی شود.

سئو On-page در کنار سئو Off-page قرار می گیرد که به طور کلی ...

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

ادامه مطلب

23 Apr 20198:0 PMمرتضی شهرکی آزاد
سئو وردپرس، مهم ترین کار پس از راه اندازی سایت

 

 

سئو وردپرس، مهم ترین کار پس از راه اندازی سایت

 

 

سئو وردپرس (seo wordpress) یکی از کارهای مهم است که در ابتدای شروع به کار وب سایت های وردپرسی باید به فکر آن بود و برای آن برنامه ریزی دقیق و منظمی داشت. از آنجایی که وردپرس یکی از قوی ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)  حال حاضر می باشد، برای آن تا به حال میلیون ها افزونه نوشته شده است. می توان گفت یک بسته  ضروری مورد نیاز هر سایتی، افزونه های سئو از قبیل یاست سئو ( yoast seo)  و سئو همه جانبه (seo all in one)  است.

 

هر چند افزونه های وردپرس کار ما را راحت کرده اند اما استفاده بی مورد و زیاد از آن ها می تواند برای وب سایت شما خطر آفرین باشد. پس لازمه استفاده از هر افزونه ای نیاز آن وب سایت می باشد. یک نکته کلی در مورد افزونه ها این است، تا زمانی که به آن نیاز ندارید نصبش نکنید.

 

راهی برای افزایش ورودی کاربران سایت

 

مدیران و وبمستران سایت ها همیشه به دنبال افزایش ترافیک ورودی سایت خود هستند ولازمه آن انجام سئو در سایت وردپرس می باشد، اولین قدم قبل از نوشتن اولین محتوا در سایت وردپرسی خود، انتخاب افزونه مناسب برای سئو سایت می باشد، در این آموزش افزونه مورد نظر ما یاست سئو می باشد.

 

برای آموزش نصب و پیکربندی افزونه یاست سئو به آموزش نصب و تنظیمات یاست سئو مراجعه نمایید.

 

سئو وردپرس به چه منظور است

 

به مجموعه کارهای که ما در در وب سایت وردپرسی خود انجام می دهیم تا کاربران بیشتری را به سمت وب سایت جذب شوند سئو می گویند. سئو به صورت کلی از 3 بخش اساسی تشکیل شده است. سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال

 

سئو داخلی

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

ادامه مطلب

12 Sep 20191:15 PMمرتضی شهرکی آزاد
10اصل محتوای متنی

10اصل محتوای متنی

محتوای متنی که قصد داریم در باره اش مطلب بنویسیم را در نظر بگیرید.سپس شروع به نوشتن می کنیم اما لازم است نکاتی را رعایت کنیم ، شما می تونید با یاد گرفتن سئو حرفه ای که زمان طولانی را می طلبد مقاله یا محتوای متنی خود رو برای سایت خویش یاد دیگران بهینه سازی کنید . اما شما می توانید با رعایت همین 10 نکته شروع کنید:

-تعداد کلمات متن شما حداقل 500 کلمه باشد.

تجربه در زمینه سئو ثابت کرده حداقل تعداد کلمات باید ۵۰۰ کلمه باشد تا مقاله توی بررسی الگوریتم های گوگل به عنوان مقاله بررسی شود و ایندکس گردد.حالا اگر شما با این چالش رو به رو هستید که چطور این متن رو اماده کنید به شما روش های مختلفی که توی اینترنت هم موجوده رو پیشنهاد میکنم (البته روش بارش فکری خیلی جالبه و پیشنهاد می کنم در موردش بخونید)

-تصاویر رو از سرچ گوگل نگیرید.

من دارم شما رو نهی میکنم چرا؟ چون دوست ندارم شما دچار مشکل بشید و یه مقاله بی کیفیت بنویسید پس شما رو از سرچ کردن در گوگل برای عکس منع می کنم .

عکس کپی شده ظاهر شما رو بهم میریزه و از طرفی گوگل هم کپی بودنش رو تشخیص میده . در گوگل در بخش عکس ها هیچ وقت دو عکس مشابه هم نخواهیم دید . (امتحان کنید) پس اگر گوگل عکس کپی رو به حساب نمی اورد چرا شما برای عکس مقاله خود از گوگل استفاده می کنید ؟؟؟

شما می توانید به راحتی از سایت هایی مثل freepik  عکس های یونیک یا به عبارت ساده تر ، استفاده نشده رو در مورد موضوعی که میخواهید مقاله بنویسید پیدا کنید و مورد استفاده قرار بدین یا می توانید با استفاده از ترکیب چند عکس یه عکس جدید خلق نمایید.

-چندین پاراگراف داشته باشید.​

محتوای متنی که مینویسید (با در نظر داشتن حداقل ۵۰۰ کلمه) باید دارای چندین پاراگراف باشد و هرکدوم از پاراگراف ها دارای حداقل ۳ یا ۴ جمله باشند . تنظیم کردن این مورد احتیاج به تجربه دارد اما محتوایی که این گونه تولید شود بسیار ارزشمند تر خواهد بود .

-هدینگ را فراموش نکنید.

هدینیگ ها یا به زبان فارسی تیتر ها در سایت دارای ۶ سطح هستند و از h1 تا h6 لیست می شوند. کار تیتر ها مشخص کردن اهمیت عنوان ها است که شما میتوانید بین ۱ تا ۶ اونا رو قرار بدهید و حتما باید برای همه پاراگراف ها یکی از آنها را انتخاب کنید .

-کپشن مهم است.

تصاویری که در مقاله شما قرار می گیرد بسیار مهم می باشد زیرا تعدادی از مخاطبان شما فقط تصاویر تان رو نگاه می کنند و سپس محتوای شما می خوانند.کپشن که در زیر تصاویر قرار می گیرد معرف تصویر ها می باشد به عنوان مثال شما تصویری را قرار داده اید از شخصی و در زیر آن نام او را می نویسید . این توضیح مهم می باشد و به آن توجه داشته باشید زیرا مخاطب متن را برای این که بداند عکس مربوط به چه چیزی می باشد مطالعه می کند.

-اهمیت لینک ها

لینک دادن نکته بسیار خوبی است در رتبه سئوی شما تأثیر می گذارد و هیچ وب مستری از اهمیت آن نا آگاه نیست . لینک ها را به دو صورت داخلی ( به صفحه ای دیگر در سایت خودت ) و لینک های خارجی (به صفحه ای در سایت دیگر ) می توان استفاده کرد.

برای لینک های داخلی شما می توانید به مطلب مرتبطی با موضوع مقاله لینک بدهید که در مطالب قبلی شما باشد و برای لینک های خارجی هم می توانید از منابع خارجی استفاده کنید . این به این منظور نیست که لینک را به سایت با زبان و موقعیت خارجی بدهید که البته این کار خوب است اما بطور کلی هر سایت به غیر از سایت شما سایت خارجی به حساب می آید .

-درصد چگالی کلمات کلیدی

هر چیزی به اندازه خوب و مفیده و اگر کمتر یا بیشتر شود مشکل ساز می شود . محتوای شما هم از این موضوع مستثنی نیست و حضور کلمه کلیدی در محتوای شما بسیار مهم است . اینکه کلمه کلیدی متن شما چه کلمه ای است مرتبط با بخش انتخاب موضوع می باشد و شما بعد از انتخاب موضوع باید کلمه یا کلمات کلیدی خود را پیدا کنید . چگالی کلمه کلیدی در محتوای شما باید بین ۲ تا ۲٫۵ باشد . این یعنی بین هر صد کلمه به طور میانگین باید شما دوبار اون کلمه رو استفاده کرده باشید . این مورد هم مثل شماره سه یه مقدار مشکل ساز است اما اگه شما اول مطالب رو بنویسید و بعد متن رو باز نویسی کنید می توانید به راحتی این کار رو انجام بدهید.

-کلمه کلیدی کجاست ؟

جدا از اینکه شما باید چگالی متن رو حفظ کنید وجود کلمه کلیدی در پاراگراف اول خیلی مهم است . این نکته را در تمام آموزش های سئو ذکر می کنند اما خیلی مواقع دیده شده که این مورد رعایت نمی شود .

-متن جای خود،عکس جای خود.

در بحث اینکه چه مقدار متن وجود داشته باشد و چه مقدار عکس باید ببینید موضوع چیست اما بهترین کار (احتمالا اگه سایت های مختلف رو چک کنید می بینید) یک پاراگراف متن بنویسید و یعد یک عکس قرار بدید . این یک پاراگراف قبل از عکس باید به صورتی نوشته بشود که مخاطب شما را به خواندن ادامه مقاله شما ترغیب کند و اگر پاراگراف قوی نباشد شما مقداری از شانس خود برای اینکه مخاطب ادامه متن رو مطالعه کند از دست دادید و باید در نظر داشته باشید که این پاراگراف نباید طولانی باشد .

1-  “برچسب” حرام است ؟!؟

در گذشته با استفاده از برچسب ها متن خود رو به موتور های جستجو معرفی می کردیم اما حال این کار جالب نیست . گوگل فاش کرده که از برچسب ها استفاده نکنید و اگر استفاده کردید برای من مهم نیست و من به اون ها اهمیت نمی دهم . اگر هم به دنبال راه کار می گردید ، بجای برچسب ها از دسته بندی استفاده کنید و مطالب رو با دسته بندی های کاربردی تر مشخص نمایید .

 حرف آخر

بحث سئو یه مبحث بسیار مفصل است و هر مقدار که وارد این مبحث بشوید بیشتر به عمق آن پی خواهید برد اما باید از یه جایی شروع کرد . این مقاله با استفاده از نکات و تجربه های سئو نوشته شده و شما به راحتی می توانید این مقاله رو شروع مسیر سئوی خود قرار بدهید .

 

منبع: تات سئو

15 Aug 20196:30 PMمرتضی شهرکی آزاد
تاثیر زمانبندی ارسال محتوا در سئو سایت

تاثیر زمانبندی ارسال محتوا در سئو سایت

 

 این مقاله در واقع شاید یکی از کوتاهترین مقالاتی باشه که در زمینه اصول و تکنیک های سئو سایت برای شما بیان کرده ایم اما بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار است. در این مقاله مخاطب ما نه کاربر سایت است و نه موتورهای جست و جوی گوگل، بلکه روی صحبت ما با خود وبمستر سایت می باشد که مسئولیت پیاده سازی سئو سایت و افزایش ترافیک سایت را به عهده دارد.

 

خوب همانطور که قبلا بسیار بر روی موضوع مدیریت محتوا و تولید محتوا صحبت کرده ایم و  از اهمیت آن در سئو و بهینه سازی سایت و همچنین افزایش بازدید کاربران از سایت آگاه هستیم اکنون می خواهیم در این مقاله به موضوع زمانبندی و نحوه ارسال محتوا بر روی سایت بپردازیم.

مدیریت محتوا در سئو سایت

تاثیر زمانبندی ارسال محتوا در سئو سایت

خوب همانطور که در بالا اشاره کردیم برای بهبود وضعیت سایت و بهینه  سازی سایتتون باید از تکنیک ها، ابزارها و روش های بسیاری استفاده بکنید.  استفاده از پلاگین ها و افزونه های متفاوت گرفته تا خرید بک لینک، تبلیغات گوگلی و … اما مهم ترین این روش ها مدیریت محتوا و در واقع تولید محتوا غنی و بدون کپی می باشد. حال رعایت یک اصل مهم و اساسی در تولید و بارگذاری محتوا زمان ارسال و انتشار مطلب در سایت می باشد. سعی کنید برای ارسال مطالب از یک ریتم منظم و مشخص پیروی در طول زمان استفاده کنید. البته دقیقا منظور ما مشخص نمودن و تعیین ساعات خاصی از روز برای ارسال نمی باشد هرچند اگر بتوانید این موضوع هم رعایت کنید تاثیر بهتری دارد اما تاکید خاص ما بر روی ریتم ارسال روزانه می باشد.

بهتر است یک ریتم خاص ارسال روزانه برای مطالبتان در نظر بگیرید. این برنامه ریزی را می توانید بر حسب محتوای سایتتان مشخص کنید. مثلا ممکن است شما هر روز مطالبی برای بارگذاری بر روی سایت داشته باشید و یا ممکن است فقط در هفته ۲ پست تولید شده برای بارگذاری داشته باشید. خوب ترجیح گوگل بر حسب تجربه ما این است که مطالب روزانه انتشار دهید اما مطالب شما در حد هفتگی یا ماهیانه هم باشد مهم این است که این ریتم همیشگی باشد و دچار تغییر در طول زمان نباشد.

 

اگر ارسال مطالب شما دارای روال مشخص زمانی باشد موتورهای جست و جوگر گوگل نیز عادت خواهند کرد که طبق همان برنامه زمانی به سایت شما سر زده و صفحات جدید شما را ایندکس کنند.  می توانیم با ذکر مثال زیر اهمیت این موضوع را برای شما بهتر بیان کنیم.

چگونه برای ارسال محتوا در سایت برنامه ریزی کنیم

فرض کنید که شما مطالب سایت خود را هر روز آپدیت می کردید و پست جدید منتشر می کردید و موتورهای جست و جوگر گوگل نیز طبق عادت هر روز به سایت شما سر زده و مطالب شما را ایندکس می کردند حال بنا به هر دلیلی مدتی این کار را انجام نمی دهید و یا ریتم این کار دستخوش تغییر شده و مطالب را هفتگی منتشر می کنید. این بار وقتی موتور گوگل به سایت شما مراجعه می کند و محتوا جدیدی را نمی بینید تا مدتی به سایت شما مراجعه نمی کند پس در نتیجه ایندکس صفحات جدید شما بسیار طولانی شده و با مشکل مواجه می شود.

این نکته را فراموش نکنید که مهم نیست که شما هر روز یک پست منتشر کنید و یا هفتگی یا حتی ماهیانه مهم این است که همیشه و در طول زمان این ریتم را همواره رعایت کنید.

امیدوارم این پست برای وب مستر های عزیز مفید بوده باشه  و متوجه تاثیر زمانبندی ارسال محتوا در سئو سایت شده باشین.

 

منبع: morteza-azad.ir

27 Jun 20196:30 PMمرتضی شهرکی آزاد
تاثیر تگ برچسب بر سئو سایت

 

 

تاثیر تگ برچسب بر سئو سایت

 

تاثیر تگ برچسب بر سئو سایت: همانطور که در مقالات قبل هم اشاره شد استفاده از تگ ها می تواند تاثیر بسیار بسزایی در بهینه سازی سایت و سئو وب سایت شما باشد. اما چیزی که باید بدانید این است که چگونه از این تگ ها در مطالب و صفحات سایت خود استفاده کنیم به طوریکه نتیجه عکس و منفی نداشته باشد. پس ابتدا لازم است به عنوان یک وب مستر به خوبی با انواع تگ ها و کاربرد آن ها در سئو سایت آشنا باشید. در مقالات قبل ما درباره انواع تگ ها و توضیحات مرتبط با آن اشاره کردیم اما در این جا نیز لازم است به طور مختصر یک بار دیگر این تگ ها را نام ببریم.

انواع  تگ ها در کد نویسی

  1. تگ description
  2. تگ viewport
  3. تگ Keywords
  4. تگ برچسب
  5. تگ ALT تصاویر
  6. تگ نویسنده Author
  7. زبان سایت و محتویات آن Content Language
  8. تگ حق چاپ و نشر Copyright
  9. تگ اسپایدر Robots
  10. تگ ربات گوگل Googlebot
  11. تگ generator
  12. تگ انقضا Expire

 

 

نحوه استفاده تگ برچسب در سایت

تاثیر تگ برچسب بر سئو سایت

خوب همانطور که در بالا اشاره کردیم می خواهیم درباره تاثیر تگ برچسب بر سئو سایت صحبت کنیم. در مورد چگونگی استفاده از برچسب ها و همینطور تعداد این برچسب ها در یک پست هنوز مقاله رسمی از سوی گوگل منتشر نشده است اما تجاربی که وب مسترها در این زمینه دارند و نتایج مثبت و منفی که بدست آورده اند را می توان تحت عنوان یک سری اصول فنی معرفی کرد. ما سعی کرده این تعدادی از این نکات را در زیر نام ببریم.

  1. بهتر است کلمات کلیدی مهم سایت خود را در برچسب بگنجانید.
  2.  تعداد کلمات یک برچسب حداقل ۲ کلمه و حداکثر ۵ کلمه باشد.
  3.  متا تگ توضیحات یک برچسب را حتما پر کنید.
  4. همانگونه که اصول سئو را در مورد یک پست رعایت می کنید در بدنه برچسب نیز رعایت شود
  5. بسیار توجه داشته باشید که عمل کپی و یا DUPLICATE بین برچسب های سایت و پست های سایت اتفاق نیفتد.
  6. تعداد برچسب های استفاده شده در یک پست نباید به صورت افراطی باشد. (مثال حداکثر بین ۱۰ تا مورد)
  7. تمام برچسب هایی که در یک پست تگ می شوند باید بصورت قطعی و حتما در محتوای پست شما وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده در بالا بصورت کاملا تجربی بدست آمده و ممکن است سایر وب مستران عزیز پیشنهادات دیگری نیز در این زمینه داشته باشند. اما اگر تمامی این اصول به خوبی رعایت شود در نهایت شما شاهد بهبود سئو سایت، افزایش بازدید سایت و در نهایت افزایش ترافیک سایت خواهید بود. پس با تولید محتوا مناسب و رعایت استفاده از برچسب ها می توان به بهینه سازی سایت کمک بسیاری نمود.

20 Jun 20196:39 PMمرتضی شهرکی آزاد
آخرين مطالب
صفحات سايت